Kai kurios parduotuvės bei vaistinės laiko sargius po užraktu!!!

 

San Joaquin Valley centre, lengviau įsigyti burbono nei dėžutę prezervatyvvų.

Remiantis nepilnamečių ‘slaptų pirkėjų’ tyrimo duomenimis, Fresno, Tulare ir  Kings apylinkėse, prezervatyvvai yra laikomi už prekystalių, užrakinti po stiklu.

Parduotuvėse, dažniausiai po stiklu užrakintos prekės yra tos, kurias norima pavogti. Tačiau prezervatyvvai? Jaunimo gerovės adovakatai teigia, jog tokiu  būdu laikomos apsaugos priemonės gali atbaidyti jaunus žmones saugotis.

‘The Valley, Kalifornijoje,  garsėja dižiausiu paauglių nėštumo reitingu, o kliūtis/sunkumas įsigyjant apsisaugojimo priemones yra žalinga/nuostolinga’-Javier Guerrero.

Prezervatyvvų, lubrikantų, ar kitų apsisaugojimo priemonių pirkimas gali būti nejauki procedūra suaugusiam žmogui, tačiau nepilnamečiams atėjus į parduotuvę bei paprašius atrakinti po prekystaliu esančias apsisaugojimo priemones gali tapti tikru iššūkiu. Lyg jie darytų kažką blogo, nors jie tik nori būti saugūs.

Prezervatyvvų laikymas po užraktu nesumažina jaunuolių lytinio aktyvumo, tad protingiausia apsisaugojimo priemones laikyti lengviau pasiekiamas.

Pagal Resource Center for Adolescent Pregnancy Prevention duomenis, 2015m., 30 procentų vidurinės mokyklos mokinių visame pasaulyje teigė esą lytiškai aktyvūs. Kalifornijoje, paauglių nėštumas 2013-2015 metais, buvo 19.7 procentų 1,000 gimdymų.

Bloga patirtis 

Sužinoję faktą, jog prezervatyvai yra užrakinti po stiklu, žmonės socialinėje medijoje ūžia nuo  nusivylimo bei pasipiktinimo. Pavyzdys, kuris parodo, jog tai absurdas- Jauna mergina nuėjusi į parduotuvę, paparašė darbuotojo atrakinti prezervatyvų prekystalį, tačiau darbuotojas neturėjo rakto, tad pradėjo šūkauti per visą parduotuvę ar kas iš kolegų jį turi. Suradęs raktus, garsiai paklausė ‘Ko nori?’, mergina tyliai atsakė ‘Magnum’. Darbuotojas piktai atsakė ‘Kalbėk garsiau’, ir galų gale nukreipė merginą prie kasų, teigdamas, jog ten jų nusipirks. Po viso šio incidento, mergina parašė skundą bei gavo atsiprašymą. Savo ruoštu darbuotojas teigia, jog jaunimas pradėjo vogti prezervatyvus. Šis įvykis puikiai iliustruoja, jog žmonėms trūkta išprūsimo bei pagarbos žmonių privatumui.

Netinkamas požiūris

Parduotuvių tinklas ‘Walmart’ neturi bendros politikos/strategijos apsaugos priemonių saugojimui- dažniausiai užrakintos prekės yra tos, kurias žmonės linkę vogti, tad kiekvienoje parduotuvėje jos gali būti skirtingos.

Apsilankymas ‘Walmart’ parduotuvėse, esančias tam tikrose vietose leidžia daryti tam tikras išvadas – apsisaugojimo priemonės užrakintos buvo nevisur- kai kuriose parduotuvėse prezervatyvų dėžutės buvo sudėtos atvirose lentynose, kai kurios, tik mažas dėžutes laiko lentynose, o visa kita po stiklu. Tad galima teigti, jog šiame parduotuvių tinkle nuoseklumo nėra.

Viešųjų ryšių direktorė  Teena Massingill teigia- ‘Organizuotu mažmeninės prekybos nusikaltimo taikiniu tampa prezervatyvai, skustuvai ir kiti vertingesni daiktai, kuriuos vagys nušluoja nuo lentynų,tad mūsų tikslas yra užtikrinti, kad šie daiktai būtų pasiekiami mūsų klientams’.

Susirūpinimas dėl vagysčių yra priežastis užraktui, tačiau 2011m.’Pharmacy Practice’ publikuotas ekseprimentas Parodė, kad laikant prezervatyvus pasiekiamus lentynose daugiau jų buvo nupirkta, nei pavogta. Šiame tyrime dalyvavo 8 prekybos centro vaistinės,Iowa valstijoje, kurios sutiko 3 mėnesiams atrakinti prekystalius bei sudėti apsisaugojimo priemones pasiekiamoje vietoje.

Liūdna, kad sargiai, kurie skirti apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo bei lytiškai plintančių ligų yra užrakinti po stiklu ir nevisiems pasiekiami.

prezervatyvai
prezervatyvai

Ribotas pasirinkimas

‘Fresno Barrios Unidos’ pietryčių Fresno mieste ir ‘ACT for Women & Girls’ pelno nesiekanti organizacija, aprūpina jaunus žmones nemokamais prezervatyvais, taip pat, šviečia nei ugdo parduotuvių savininkus bei darbuotojus, bei skatina apsisaugojimo priemones laikyti pasiekiamas.

Ši organizacija siunčia jaunuolius į vaistines bei parduotuves  pirkti prezervatyvus bei apsisaugojimo priemones, būnant ‘slaptais pirkėjais’. Tokiu būdu, yra matomi teigiami rezultatai- padidėjęs pasiekiamumas.

Tačiau vis dar yra kur tobulėti- 2018m. Atliekamas tyrimas vis dar parodo, prezervatyvų pirkimas yra iššūkis.

‘Slapti pirkėjai’ į parduotuves eina po du- dėl palaikymo bei drąsos.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *