testosteronas

Testosteronas. Kodėl šis hormonas mums toks svarbus?


Jei bent kiek domėjotės kultūrizmu ir apskritai fiziniu sportu salėje ko gero žodį “testosteronas” esate girdėję ne kartą. Tai – vienas svarbiausių hormonų mūsų kūne ir itin reikšmingas tiems kurie siekia norimų sporto rezultatų.

Tačiau ar žinojote jog šis elementas turi įtakos ne tik mūsų pasiekimams salėje, tačiau daro įtakos vyro seksualiniam gyvenimui bei apskritai psichinei savijautai?

Šiame straipsnyje aptarsime pagrindus apie testoreno hormoną, kodėl svarbu palaikyti normalų jo lygį kūne ir kokiais būdais tai galima atlikti.

Kontraceptinių tablečių poveikis testosteronui

Skausmingus lytinius santykius gali sukelti daug įvairių faktorių. Tačiau vienas iš jų – moterų kontraceptikų naudojimas. Naudojant kontraceptikus, dažnai pasikeičia moters fizinė sveikata. Jai dažniau ima mausti pilvą ar net, gali kilti nepageidaujamos alergijos ar skausmai susiję su lytiniais organais.

„Tai susiję su jūsų natūralaus estrogeno ar testosterono slopinimu, kai tai pakeičiama kontraceptinėse tabletėse esančiais kiekiais, kurie yra mažesni“, – aiškina ginekologė L. Millheiser.

Sprendimas tokiai situacijai toks – reikėtų naudoti lubrikantą ar lubrikantų rinkinį, kurie padės susitvarkyti su šia problema. Tačiau jei ji išlieka ir toliau, tokiu atveju reikėtų kreiptis į gydytoją.

Testosteronas – svarbiausi faktai

Testosteronas – tai hormonas kuris gaminasi sėklidėse ir kiaušidėse, svarbus tiek vyrams tiek moterims.

Hormonas yra itin svarbus norint užtikrinti ne tik gerą savijautą, tačiau ir energijos kupiną bei pilnavertį seksualinį gyvenimą.

Tai yra ypač aktualu vyrams.

Pakankamas testosterono lygis vyro organizme yra tiesiogiai susijęs su šiais dalykais:

  • Energijos lygiu ir nuotaika
  • Libido (lytiniu potraukiu)
  • Spermos gamyba (potencija)
  • Kraujo kokybe ir kūno stiprinimu

Galbūt kiek nustebote, tačiau tokia yra tiesa. Testosterono rolė mūsų organizme yra itin svarbi ir nulemia labai daug dalykų nuo bendros nuotaikos, energijos iki seksualinio gyvenimo kokybės ilgainiui.

Jei jaučiate, jog kažkas yra ne taip, nuolat jaučiatės, jog trūksta jėgų, esate prastos nuotaikos – greičiausiai neturite tinkamo hormonų balanso organizme.

Pagrindiniai nepakankamo testosterono lygio simptomai yra šie:

  • Sumažėjęs lytinis potraukis, erekcijos sutrikimai
  • Prastas miegas
  • Migla akyse (blankus matymas)
  • Depresija

Negatyvios testosterono trūkumo pasekmės siekia ne tik seksą, ar prastą miegą naktimis. Kaip byloja moksliniai tyrimai – ilgainiai simptomai gali paveikti ir mūsų fizinę (suprastėti rega) bei psichinę sveikatą (depresija).

Šie simptomai – ne juokas, tik dar kartą pabrėžiantys hormonų balanso svarbą mūsų organizme. Apie tai kodėl svarbu palaikyti šį balansą, sekcijoje žemiau.

Pakankamo testosterono lygio palaikymas organizme

Kaip ir minėta, testosterono svarba mums matoma kelias aspektais. Visų pirma šis hormonas mums padeda jaustis energingai, turėti daugiau jėgų, auginti raumenis bei gyventi pilnavertį seksualinį gyvenimą.

Kalbant apie tai kas yra “pakankamas” testosterono lygis organizme išvesti bendrą formulę, sudėtingą, kadangi tai priklausys nuo kievieno organizmo individualiai.

Svarbiausia – įvertinti savo bendrą savijautą ir pabandyti apgalvoti simptomus. Ar nuolatos jaučiuosi be nuotaikos, irzlus, galbūt apskritai tai jau tęsiasi kurį laiką? Ar su savo partneriu turime pilnavertį ryšį, man pakanka jėgų būti efektyviu “lovoje”?

Galbūt skamba kvailai, tačiau tai svarbios mūsų gyvenimo dalys kuriems būtinas balansas norint jaustis harmoningai.

Natūralus testosterono didinimas – dėka subalansuotos mitybos ir sporto

Galbūt skamba nuobodžiai, tačiau testosteronas kaip ir kitos naudingos kūno medžiagos priklauso nuo labai paprasto dalyko – tai ką valgome.

Tai aktualu tiek sportuojantiems, tiek ne – suderinta dieta atneš itin daug naudos ir pagerins kūno savijautą.

Kokių maistinių medžiagų reikėtų vartoti daugiausia? Apie tai žemiau.

Riebalai

Riebalų vartojimo pabūgti nederėtų, kadangi tai itin svarbi maistinė medžiaga kuri padeda pasisavinti vitaminus (A,D,E,K), skatina organizmo funkcijų veiklą bei, žinoma, gamina naudinguosius hormonus.

Matematika paprasta – ekspertai pataria vartoti vartoti 1g riebalų kiekvienam jūsų kūno masės kilogramui. Bendrai, apie 20-30% jūsų suvartojimo kasdienio kalorijų kiekio turėtų sudaryti riebalai.

Angliavandeniai

Paprastai tariant – angliavandeniai yra svarbiausia maistinė medžiaga siekiant padidinti testosterono lygį jūsų kūne.

Sportuojantiems žmonėms šis elementas turi dar didesnės reikšmės. Vengiant angliavandenių pasireiškia didesnis organizmo išsekimas, tampa sunkiau auginti raumenų masę bei atstatyti kūną po intensyvių treniruočių.

Verta paminėti keletą faktų ir iš mokslinės pusės – nepakankamas angliavandenių kiekis kūne skatina streso hormono (kortizolio) ir nepakankamą insulino gamybą. Šie elementai – tiesiogiai susijęs su mažėjančiu testosterono lygiu kūne, bloga savijauta ir silpnumu.

Angliavandenių “efektą” galima apibrėžti taip:

  • Efektyvesnės treniruotės tiems kas sportuoja
  • Daugiau jėgų ir energijos
  • Geresnė nuotaika
  • Mažiausio streso hormonų (kortizolio)
  • Daugiau testosterono kūne

Baltymai

Baltymų efektas norint skatinti testosteroną – mažiausias iš minėtų elementų. Vartojant apie maždaug 20-30% dienos maisto normos baltymais, testosterono kiekis didėja nežymiai.

Tačiau baltymai mums yra naudingi dėl kitų kūno dalykų, pavyzdžiui:

Bendros imuninės sistemos veiklos gerinimo
Riebalų deginimo ir sotumo
Raumenų masės auginimo ir palaikymo

Prie mitybos balanso pridėkite daugiau fizinės-sportinės veiklos ir pozityviu pokyčius matysite labai greitai.

Pabaigai

Aptarėme pagrindinius faktus apie testosteroną ir jo vaidmenį mūsų bendrai savijautai.

Iš tiesų šis hormonas yra itin svarbus, tačiau dažnai apie tai nesusimąstome ir manome, jog reikiamas hormonų balansas yra aktualus ne tik sportuojantiems tačiau visiems žmonėms apskritai.

Tik jam esant galime jaustis energingai, būti geros nuotaikos ir mėgautis pilnaverčiu gyvenimu. Galiausiai jausime balansą ir ramybę.